RX 450 4T – MY26
Néhány hónappal ezelőtt a Beta RideAbility határait kiterjesztő projektje hivatalosan is az új Motocross dimenzióban landolt, és a toszkán cég már készen áll arra, hogy nap mint nap tökéletesítse modelljeit, és kerékpárjait egyszerűen a csúcson tartsa.
Az RX 450 hivatalosan is az első négyütemű Cross kerékpár volt, amelyet a Rignano sull’Arno-i gyártó épített, és a rajongók számára ez volt a lehetőség, hogy a verseny prototípusából származó Made in Beta MX-et lovagolják, amely mára már négy éve az MXGP világbajnokságon.
Míg az RX 300 2T egy 2021-ben exkluzív amerikai piacra dobott terepkerékpár, amely egy Enduro-eredetű projektként indult, és egy sor speciális adaptációval került közelebb a motocross világához. A projekt sikere és a 450 4T-vel az MXGP világbajnokságban szerzett egyre növekvő tapasztalatok arra késztették a toszkán márkát, hogy kinyitotta a gázkart, és az RX 300-at teljes értékű krosszmotorként konfigurálta, csak néhány dologgal. közös az Enduro modellekkel.
A 2025-ös modellévtel az RX 300 számos fontos beavatkozáson esett át a motoron, a felfüggesztésen és a vázon, amelyek teljesen elszakadnak az enduro világtól, és az RX 450-hez hasonlóan egy önálló projektet konfigurálnak, amely teljesen a Motocrossnak szentelt.
Néhány hónappal ezelőtt a Beta RideAbility határait kiterjesztő projektje hivatalosan is az új Motocross dimenzióban landolt, és a toszkán cég már készen áll arra, hogy nap mint nap tökéletesítse modelljeit, és kerékpárjait egyszerűen a csúcson tartsa.
Az RX 450 hivatalosan is az első négyütemű Cross kerékpár volt, amelyet a Rignano sull’Arno-i gyártó épített, és a rajongók számára ez volt a lehetőség, hogy a verseny prototípusából származó Made in Beta MX-et lovagolják, amely mára már négy éve az MXGP világbajnokságon.
Míg az RX 300 2T egy 2021-ben exkluzív amerikai piacra dobott terepkerékpár, amely egy Enduro-eredetű projektként indult, és egy sor speciális adaptációval került közelebb a motocross világához. A projekt sikere és a 450 4T-vel az MXGP világbajnokságban szerzett egyre növekvő tapasztalatok arra késztették a toszkán márkát, hogy kinyitotta a gázkart, és az RX 300-at teljes értékű krosszmotorként konfigurálta, csak néhány dologgal. közös az Enduro modellekkel.
A 2025-ös modellévtel az RX 300 számos fontos beavatkozáson esett át a motoron, a felfüggesztésen és a vázon, amelyek teljesen elszakadnak az enduro világtól, és az RX 450-hez hasonlóan egy önálló projektet konfigurálnak, amely teljesen a Motocrossnak szentelt.
Az RX 450 izgalmas, új frissítéseket is kapott, amelyek élesebbé teszik a modell fegyvereit, készen állva a harcra az MX pályákon szerte a világon.
Az új RX-ek megannyi változásán belül a projekt célja változatlan marad: a motort a legmagasabb szintű vázzal, motorral és alkatrészekkel szereljük fel, és elhozzuk a RideAbility új határát az MX világába.
Mit jelent a RideAbility a Bétánál? Olyan kerékpárok tervezését és gyártását jelenti, amelyeknek a vezethetősége az alapvető értékük. Minden Betamotor márkájú motorkerékpárt a firenzei gyártó úgy tervezett, hogy minden versenyző számára könnyen vezethető és kiváló teljesítményű motorkerékpárt biztosítson. Egy olyan termék, amely minden motorosból a legjobbat ki tudja hozni a motor-váz kombinációnak köszönhetően, amely szórakoztató utazást tud nyújtani, anélkül, hogy okunk lenne félni a motor világbajnoki szintű teljesítményétől.
Az X 300 és 450 tökéletesen megfelel ennek a célnak, mindegyik a maga módján: mindkettő az erő és a vezérlés tökéletes kombinációját képviseli, mivel a kezelhetőséget és a Betamotor tipikus családias használati érzését helyezi a tervezés középpontjába, teljes mértékben a kompromisszumok nélküli szórakozásra összpontosítva.
Az RX 450 már az új modellévben kapott érdekes frissítéseket, a Beta RX 300 2T modelljén bemutatott összes újdonság valóban meglepetés, a következő elemekkel radikálisan továbbfejlesztve:
Keret: a 450-hez hasonlóan az RX 300 is megkapja az új, kifejezetten motocross használatra szánt vázat, megőrizve a Beta modellekből ismert arányokat, de a szabványos Enduro modellekhez képest egy sor speciális újratervezett és megerősített alkatrészt tartalmaz. A 4T modellel kiegyenlítve a váz a korábbiaknál szélesebb (1 cm-rel többet) kapott, ami nem fél az ismétlődő ugrásszerű leszállásokból eredő feszültségektől, ami összességében sokkal merevebb a nagy sebességű kanyarokból eredő oldalirányú csavarodásokban. . Ez precíz, stabil sebességet jelent mind a kanyarokban, mind a kanyarokban, és nagy biztonságérzetet ad a motor nagy teljesítményének megszelídítésében. A motor helyzete és rögzítései eltérnek az Enduro modellektől, és kiváló egyensúlyt biztosítanak mind a kanyarokban, mind az ugrásokban.
Hátsó segédkeret és szűrődoboz: az új váz használatának megfelelően az új RX 300 örökli idősebb testvérének alumínium segédvázát, valamint a szűrődobozt.
Villa: a 48 mm-es szárral rendelkező Kayaba villa nagyobb lökettérfogatú, mint az Enduro modellek, és új kalibrációt kapott, amely újrateremti a tökéletes beállítást az új egy lengéscsillapítóval együtt, stabil, gyors és precíz kerékpárt biztosítva, ugyanakkor mindig könnyű és precíz. a válasza.
Egyszeres lengéscsillapító: az egyszeres lengéscsillapító a modell új kiegészítése, és a 450-hez hasonlóan 50 mm-es dugattyúra vált, amely a nagyobb hidraulikus fékezésnek köszönhetően nagyobb támogatást tesz lehetővé ugrásszerű leszálláskor, és állandó teljesítményt garantál erős igénybevétel mellett is. ahol a hőmérséklet emelkedik.
Fékrendszer: Nissin lebegő féknyergekkel és 260 mm-es tárcsákkal elöl és 240 mm-es hátul. Az új féknyereg – a nővérétől örökölt – különösen elöl tűnik ki; kisebb, könnyebb és jobb teljesítményt nyújt, mint az előző, sokkal jobb teljesítményt biztosít, ha a gázt a határnál engedi le. A hátul az Enduro versenymodelleken először szereplő új szivattyút nagyobb fékerő és nagyobb modularitás, valamint a vázhoz való eltérő rögzítés jellemzi.
Radiátorok: Az RX 450 az új 300 2T-hez is adja a radiátorait, amelyeket felülre terveztek az előző modellhez képest, hogy jobb kormányzási szöggel rendelkezzenek és optimalizálják a hűtőfolyadék belső áramlását.
Végső áttétel: a hátsó lánckeréknek 48 helyett 49 foga van a villámgyors gyorsulásokhoz!
Műanyag alkatrészek: míg az elülső szállítószalagok megőrzik ugyanazt a formát, hátul egy új, sima és agresszív farrész található, amely teherhordó elem lévén az új alumínium keretbe illeszkedik. Az RX 300 kisebb műanyag tartályának űrtartalma körülbelül 7 liter.
Lánc: az O-gyűrű nélküli lánc könnyebb és simább, mint az előző; minden részlet, ami számít, hogy változást hozzon a pályán!
Motor és kipufogó: ha a motor teljesen új felfüggesztéssel és vázzal rendelkezik, az új motorfunkciók még inkább megváltoztatják a játékot, és az RX 300 teljesítményét kategóriája csúcsára emelik. A teljesen új motor egy új hengerből, nagyobb kipufogó- és befecskendezési időzítéssel, egy új, nagyobb kompressziós fejből, valamint a szellőzés fokozása érdekében módosított szívó forgattyúházból áll. Ennek a beavatkozásnak az eredménye a korábbinál lényegesen nagyobb tolóerővel rendelkező erőegység, amely alacsony fordulatszámon továbbra is fenntartja azt a kivételes tolóerőt, amely mindig is megkülönböztette a Beta 300 2T-t, annak ellenére, hogy a csúcsteljesítmény nagy sebességnél magasabb, amint szükséges. egy motocross pálya. A motor nagyobb teljesítményét a teljesen újratervezett, 5-fokozatú sebességváltó, az MX használatához meghatározott fokozatközzel, valamint egy merevebb rugó továbbítja a hátsó keréknek, amely jobban előfeszíti a kuplungcsomagot, hogy megakadályozza a csúszást. Ezt az új összeállítást a dedikált leképezések, az új karburátor-kalibrálások (Keihin PWK 38) és a megfelelően beállított kipufogószelep több rugója tökéletesen hangolta. A szintén teljesen újratervezett kipufogórendszer dedikált bővítést és rövid hangtompítót kínál, teljes Motocross stílusban.
Ezen kívül a két modellhez közös frissítések sorozata tartozik, például:
Csendes kormányblokk: a kényelem és a Motocross köztudottan két meglehetősen távoli fogalom, de az új Silent blokkokkal ez a modell jelentősen áthidalható. Annak érdekében, hogy a kormány markolatát – és ezáltal a kerékpár irányítását – a lehető legkényelmesebbé tegye, ez az új modellfrissítés csökkenti a rezgéseket és 5 mm-rel megemeli a kormányt az előző modellhez képest, kevésbé fárasztva a motorost, és így javítva a teljesítményt. .
Lábtartók: a 2025-ös modell új, kevésbé terjedelmes lábtartókat kapott, amelyek megnövelt tapadási teljesítményt nyújtanak a motoros csomagtartójának, hogy a kerékpárt mindig kordában tartsák.
Lengőkar: a hátsó kerék tengelycsapja megerősített, átmérője 2 mm-rel nőtt, így összesen 22 mm. Ez az új alkatrész nagyobb merevséget és torziós ellenállást garantál, ami egy olyan kerékpárt eredményez, amely mindig precíz és jól kormányozható, még a legerősebb gyorsulásoknál is.
A kerékpárról szóló összesítés befejezéséhez:
Motortérképek: mindkét RX modell két speciális motortérképpel van felszerelve (nedves és száraz), míg a 4 ütemű modell négy szintű Traction Control (be/ki/aktív kemény térképpel/aktív lágy térképpel) kezeléséhez a jármű jelentős ereje minden terepviszonyok között. A térkép és a TC kiválasztására szolgáló gomb a kormány lökhárítóján található.
Az RX-et testreszabott támasztékkal és 4 különböző fojtótárcsával szállítjuk a gázpedál reakciójának testreszabásához.
Elérhetőség: június